söndag 1 november 2009

Över 5000 besökare och ny kortvikning

Blev påmind över hur många besökare jag har på min sida och nu har jag passerat 5000 besökare!!!
Tack alla ni som tittar förbi och besöker mig :-) !!
Hoppas att ni tycker att jag kan fortsätta att inspirera er så ni vill fortsätta besöka mig.

Nu till en ny kortvikning
Jag fick en förfrågan om jag inte kunde göra ett kort till en kille som kommit hem eftyer en lång utlandsresa samt har ett kalas i efterskott. Det skulle vara någon pengaförvaring av något slag.
Var ute på lite bloggrunda en kväll (eller rättar skrivit en natt) i veckan som gått, och hittaden en rolig vikning hos Ulrica, som jag har liftat - kolla in hennes kort på http://ulrikascreativecorner.blogspot.com/

Mitt kort blev så här: ...och när det är uppvikt ser det ut så här:
Baksidan när sidorna är utvikta
Har skrivit en beskrivning nedan, men om man tycker att det är för krångligt - gå in och hälsa på Ulrica (se ovan), för hon har skannat in en bra bild på hur det ska göras...
Här är min beskrivning:
Utgå från ett cardstock med måtten 12" x 7,5"
Bigga/skåra vid 4" samt vid 8,5"
Nu består kortet av 3 delar
A från 0" till 4", B från 4" till 8,5" och C från 8,5" till 12"
Nu ska man skära ut de två flikarna.
A: skär från ovankant i vikningen (4" in) ner 1,5" och sedan från sidans kant in till vikningen.
C: från ovankant i den andra vikningen (vid 8,5") ner till 2,5", samt från bottenkant också i vikningen.
vid 8.5" upp till 6"
(eller om bottenkanten räknas som noll blir det 2,5" upp).
Nu är det till att vikade olika delarna: A över B och sedan C över B (och A).

Hoppas helgen varit bra och att ni har får en bra start på veckan och månaden som nu har börjat!

6 kommentarer:

  1. Jätteläcker vikning och vad smart med sedelfickan!

    SvaraRadera
  2. Mycket fint kort. Tack för inspirationen. Jag liftade det för ett Thanksgiving kort.
    Vi ses den 25. Ha det bra.
    Kram

    SvaraRadera
  3. vet ej om det blev fel så gör om det. Jättefint kort för pengar. Jag gick in på sidan där det skulle finnas en bild inskannat på hur man skulle göra. Men tyvärr är jag dålig på detta så jag hittade den inte :( kan du hjälpa mig vart jag skall gå in? tack på förhand/Åsa

    SvaraRadera
  4. Hej Åsa!
    Gick in och kollade och såg att jag bara länkat till sidan inte till själva inlägget hos Ulrika.
    Här har du hennes inlägg som är kopplat till mitt: http://ulrikascreativecorner.blogspot.se/2009/10/card-for-izabella.html
    Hoppas det löser sig för dig!

    SvaraRadera