söndag 3 januari 2010

Favoriter 2009 - kort

God fortsättning på er alla!

Tänkte att jag skulle ge mig på att göra en liten "tio i topp" eller mer "tio favoriter" av det som jag producerat under 2009. Efter att ha tittat genom vad jag gjort kan jag konstatera - att hitta begränsat antal favoriter för det gångna året är inte så lätt.

Har dock gjort ett litet urval som kanske inte är de bästa, men som har en särskild personlig koppling. Har gjort en hel del olika kort, med olika vikningar och storlekar. Skriver en lten rad om var och ett av dem. De kommer inte i någon rangordning.

Här kommer de:

Ett annorlunda födelsdagskort, som en mobil nästan. Denna vann jag även en utmaning med...

Det första kortet jag gjorde 2009 - till gammelmormor...

Ett mer avlångt och lite större kort, där jag blev förtjust i färgkombinationerna.
Ett gratulationskort i form av ett Criss-Cross-kort till en som hade det lite svårt när hon fyllade 30
Ett kort i all sin enkelhet med en glimt av vad som finns på insidan...
...och så är jag ju så förtjust i grönt!

Ytterligare en vikning - Spring Card - som jag testade på och gjorde några olika.
Här är ett av dem

En vikning som det blev en hel del av , faktiskt i lite olika storlekar, är Joy Fold -card. I alla fall när det gäller antal, då julkorten blev just av denna sort, men äen jul-och tack-kortet till personalen på dotterns förskoleavdelning.
Just det sist nämnda har vi här:

Yoli startade något fantastiskt tycker jag - KAOS-korten. Jag blev lycklig mottagare av två sådana kort, tack Tina-Stina och Sofie!
Jag skickade i min tur vidare dessa:



Ett användbart kort, som jag tyvärr inte gjort så många av (ska kanske försöka ta upp de detta året...?), är Fun Fild holder, från Double Dutch.



En favorit som kräver lite tålamod med som är så fantastiskt roligt att göra är Evighetskortet...


Har även altrat en del, se om jag kan få ihop en samling även där även där...

1 kommentar:

  1. Hej! Titta gärna in i min blogg för att se hur du kan vina på din lista med så många fina alster.//Lena

    SvaraRadera