tisdag 21 juni 2011

Dubbelt bokkort

Det har varit lite hektiskt (vilket jag känner att jag upprepat ett par gånger nu - det får vara sista gången!), så jag har inte riktigt hunnit med riktigt allt som jag skulle vilja. En hel del har gjorts i sista minuten - men jag undrar om jag inte är rätt kreativ under tidspress...
Vi har en kollega i arbetslaget som efter 4,5 år kommer att byta arbetslag. Det är en väldig omtyckt kille och kollega och kan kommer att bli väldigt saknad i arbetslaget. Vi salade till en färdknäpp och något som han kan trösta sig med (vin och choklad). Kollegerna frågade om jag inte kunde göra ett litet kort där vi kunde skriva ner ord på vägen om honom från oss alla.
Under fredagens avslutningslunch fick vi ihop orden och i söndags kväll/natt efter att jag återhämtat mig lite efter en intensiv vecka samt helgens två kalas, satte jag igång med ett kort.
Jag började på en variant, men det blev inte som jag tänkt - skrotades!
När jag började om blev det till slut ett dubbelt bokkort, där orden fick plats - som en personlig ordbok.
Då det är ett dubbelt bokkort, innebar det att ryggen blev dubbelt så bred som på vanligt bokkort. Här skrev jag kollegans namn, för det gäller ju honom som person.

När det öppnas upp, finns det alltså två "bok"-ramar, en på var sida och det är här jag fäst de olika orden och uttrycken som vi tycker passar så bra. En del är fästa i ramarnas veck, medan några är fästa på underlaget på kuddar för att få lite effekt.

Mellan ramarna, på bokryggens insida,valde jag att ha själva hälsningen. Då jag inte ville att hälsningen skulle ta över orden / uttrycken som var de viktiga i detta kort, valde jag att dölja hälsningen lite. Man får öppna upp mittenpartiet, för att kunna läsa hälsningen.

På baksidan endast min egen signaturstämpel...


Nu ska jag iväg på ett möte om höstens simplaner. Vi ska införa ny simlinje, så det har varit en del att jobba med, men nu ska vi (som är ansvariga för bredverksamheten) träffa styrelse och huvudansvariga för hela verksamheten.

Imorgon är sedan sista arbetsdagen innan ledigheten - så kan man kanske dämpa tempot lite...?


5 kommentarer:

  1. Gud vad fint! Och vilken rolig idé med orden. :)
    Hoppas du får ett mysigt sommarlov!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Men åh så fint. Vilken fin present.
    Bokort har jag gjort förrut, men vilken kul ide att görra ett dubbelt=)
    Detta måste jag testa.

    //jenny/e.j.m

    SvaraRadera
  3. Oh va fint och så fiffigt med orden o hälsningen. Mkt mkt fint!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Första gången jag har sett ett dubbelt, riktigt snyggt!

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar present! Och jag gillar att det är dubbelt - kanonläckert!!
    Önskar hela familjen och "lilla" magen en riktigt härlig midsommar!
    Kramisar från mig och resten av familjen

    SvaraRadera