torsdag 11 april 2013

I all sin enkelhet...

En kollega fyllde 5:a i början på denna månaden.
Så klart låg det ett kort med ett choklad till på hennes arbetsplats när hon kom till jobb den dagen hon fyllde år.

Valde att göra ett triangelkort, där det var hypetenusan som var den sida där vikningen skulle vara! (ursäkta - det var matteläraren i mig som kom fram...)
 Jag hade motivet för mig som jag ville använda och även hälsningen, men sedan gick snabbt att göra kortet... Lite blommor som dekoration och ett band som höll ihop kortet.

Igår så kunde jag konstatera att all snö i trädgården var borta - i helgen hade jag gått och slagit sönder det sista och spridit ut det över trädgården för att det skulle kunna smälta undan snabbare (det har aldrig hänt tidigare att jag har spritit snö i trädgården...). Men temperaturen är inte till sin fördel. Har försökt trotsa temperaturen och letat fram min vårjacka. imorse kändes det återigen som ett mindre lämpligt beslut - kallt ute!

Något värmande var dock att det igår var pysselträff med det glada gänget igen!
En massa snack, men lyckades göra hela TVÅ små kort!
;)
Ha en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Omtanken i såna här "små" presenter uppskattas, det vet jag!

    Jättefint kort och så gulligt gjort av dej!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint kort du har gjort.. Roligt med ett trekantigt..! Fina färger man blir glad av.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev och annorlunda vikning. Härlig färgkombination.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Ja, varför ska kort alltid vara fyrkantiga? :) Jättefint, med många detaljer, fint motiv och härligt färgsprakande. Tänk om man fick ett så'nt kort med lite choklad när man kom till jobbet - jag antar att resten av dagen kommer att vara alldeles underbar. :)

    SvaraRadera