söndag 2 mars 2014

Det har blivit lite vårpyssel

Här nere i söder har det varit vår ett tag nu - underbart!!

Längtar till det börjar slå ut på riktigt och man kan börja plantera lite i krukorna ute i trädgården.
Jag har en kruka i metall med tillhörande bur som jag egentligen hade tänkt plantera någon klättrande växt i som te.x. murgröna eller något annat liknande.
Det blev inte riktigt så...
Jag fick ett infall här på sportlovet när jag fick lite vårpyssel-känslor. Så med två olika sorters mossa, en del pappersblommor, lite krukdekorationer i form av en fågelholk samt lite fjärilar blev det en liten "installation" (eller vad man nu kan kalla det...)
Jag trodde jag hade en lite fågel som jag kunde sätta i buren på en pinne, men jag hittade den inte här hemma. Istället fick det bli en lite smurf som jag rotade fram ur mina gömmor med mina gamla leksaker som barnen ännu inte fått att leka med. Tyckte den blev bra i arangemanget!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar