torsdag 16 april 2009

Projekt adressbok

Nu är det avslutat och min adressbok är färdig.
Gillar verkligen detta papper från BasicGrey, så det fick bli grunden till adressboken. Valde att ålla det ganska enkelt då jag vill se så mycket som möjligt av pappret.
Så här blev det i alla fall:
Till adresstagen har jag använt mig av Distress Ink, diverse stämpeldynor, swirls stämplar och bokstäver från Making Memories.
Närbild på tagen
Bokstäverna är Mini shimmer alpha.
Invändigt
Har använt mig av samma bokstäver till flikarna. Bakom flikarna kommer adresserna - jag har haft adresserna i excelfiler - enkelt att ändra och lägga till tycker jag.
Sen är det bara att skriva ut.
Närbild
Flikarna är mindre pappersbitar jag klippt till, dubbelhäftande tejp innan de häftats på plats. Det sistnämnda för att det ska bli mer tåligt.
Baksidan - helt slät.

Hela adressboken mäter 22cm (höjd) x 17 cm (bredd).
Jag är nöjd!

10 kommentarer:

  1. Kanon fin
    Detta kommer jag nog att lifta
    Håller med dig att pappret är supersnyggt.
    Kram Vibbe

    SvaraRadera
  2. Sååå läcker,gillar pappret och ditt sätt att dekorera! Skäms en smula att det var här jag såg idén med arkivet:*)och inte kommer ihåg det.Ha det bra och stor kram Suz

    SvaraRadera
  3. Toppenfint! Tycker också mycket om det papperet!

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för ditt fina kort. Så jättefint!!

    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Mycket fin adressbok! Hade själv en fundering på att knåpa ihop något liknande - nu har jag ju inspiration här! :)

    SvaraRadera
  6. Jättefin adressbok... Blev sugen på att göra en egen... =) Trevlig lördagskväll! //Jenny

    SvaraRadera