fredag 18 januari 2013

Men en enkel blomma...

Har gjort några gratulationskort och skickat väg denna månaden. Tänkte visa ett av dem i dag. Detta kort valde jag att hålla enkelt - modellen är enkel vikning i storlek 6" x 6". EN stor blomma mitt på, med ram runt om i form av ett streck i färgnyans som stämde med blommans färg. Lade in texten "på din dag" i ramen, som jag textade.
På insidan - stansade ut formerna och här valde jag ett matchande papper och då jag inte tyckte att jag hade en stämpelfärg i lämplig nyans, använde jag mig av samma penna som jag gjort ramen med på framsidan och färglade textstämpeln med.
Effekten av att använda pennan gjorde sitt till - texten blev mönstrig.

1 kommentar:

  1. Vet du, detta var ett snabbscrappat och enkelt kort MEN jag tycker det blev supersnyggt!!!! Tänk att det inte krävs mer ibland för att göra snygga kort, jag behöver verkligen lära mig det att göra clean and simple ibland =)
    Tycker du valt en väldigt fin färg att jobba med = älskar rosa =)
    Kram!

    SvaraRadera