fredag 4 januari 2013

Nyårs-kitet - vad var det nu då?

Jag visade en liten glimt i början av veckan på det som var mitt nyårs-kit.
Det var denna bild ni fick se...
 Vad var det då som döljde sig där?
Jo, en altrad godishatt, ljusask samt flaska mouserande vin med flasktag.
Så här såg kitet ut:
Till alla delar har jag använt samma grå cardstock och samma mönsterpapper. Dekorationerna är spets (som jag ärvde av min mormor), band med metallband och kulor, olika blommor (rosor samt utstansade), pins med silvergrå stjärnor, silvrigt punchilla och så glitterlim!!
 Först ut - godishatten!
  Hatten var öppningsbar, genom att lyfta av hattdelen blottar sig själva godisbehållaren.
 Sen var det ljusasken 
 ... och så var det flaskan med det mouserande vinet. 
 Närbild på tagen
(ursäkta att bildkvalitén inte är så bra - fotograferade vid olika tillfällen).
Vilket avslut det blev på det pyssliga året 2012, för detta var mitt allra sista alster (kit) som jag gjorde detta år.
Önskar er en trevlig helg - själv passar jag på att ta igen mig lite till, innan en ny termin sätter fart!

2 kommentarer:

  1. helt fantastiskt underbart set du gjort!!!!
    Älskar hatten =) Har sett det någon annanstans (eller kan det varit här innan =) och nu blir jag allt bra sugen på att pröva.
    Du har valt en så fräsch nyårston på alltihopa och dekorerat jättefint!!
    Du är jätteduktig på denna hobby!
    Nu har jag även prövat din vikning där du vek ett avlångt papper lite snett.....dålig förklaring kanske =) Men den var fin vikningen!
    kram Iffa

    SvaraRadera