måndag 11 oktober 2010

Dottern håller mig sysselsatt med pyssel...

Ja, hon har fattat det här med mammas hobby...
I helgen ville hon gå över till granntjejen för att fråga om hon ville leka - då ville hon att jag gjorde ett kort som hon kunde överräcka!!
Lila och lite glitter och blommor - hon var nöjd med detta kort som jag snabbt satte ihop.
(kanske ska ta och göra några liknande kort och ha på hög...?)
Idag skulle vi åka och köpa pumpor och blommor och smycka trappan så den blev höstfin. Kändes inspirerande av att vi haft så fint höstväder nu ett par dagar!!
Från Fröken Grön (http://www.frokengronsblogg.blogspot.com ), så mer eller mindre kopierade jag hennes dekoration - gillade verkligen äppelstapeln!!
Uppe på trappan ser det ut så här nu:
och nedanför står också en hink med lite blommor. Den blev så här:
Som ni märker har det varit en hel del stämplar från Doodle Factory, men jag har faktiskt färglagt lite annat också...
Igår blev det lite andra stämplar som jag letat fram - återkommer med vad det blir av det lite senare, håll utkik!

3 kommentarer:

  1. Inget att skämmas för att du kopierat "äpple-på-pinne-idén", jag har själv snott den från bloggen Tulpaner och Liljor, som skrivs av en riktig florist, hehe! (Inte konstigt att det blev ett snyggt arrangemang då!)

    Lilla S är för go' som vill ge lekkompisen fint kort! Borde vi vuxna också börja med när vi hälsar på hos varandra.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jättefina arrangemang, jag blir riktigt sugen jag med! Det blev dock bara lite ljung och någon silverek i krukorna här utanför i helgen som gick, snabbt och enkelt när tiden inte räckte.. men de där äpplena skulle jag kunna lägga till, det var hur läckert som helst!

    SvaraRadera