onsdag 27 april 2011

Omklädnad av pysselbok...

För två år sedan gjorde jag mig en pysselbok där jag kunde samla lite beskrivningar och mallar, tips och idéer. Allt för att ha det lättillgängligt när jag pysslar hemma eller att ha med när man är iväg och pysslar. Jag har gjort en hel del sådana böcker till och gett bort och de har varit uppskattade.


Min egen bok har jag använt flitigt och den har följt med överallt i min pysselväska. Men efter två år, så började den se rätt "sunkig" ut. SÅ jag bestämde mig för att klä om den. Sagt och nu även gjort. Från att ha sett ut så här:
Så har den fått en mer vårlig klädsel och lite mer dekorationer. Jag är väldigt förtjust i grön, så jag hittade ett passande papper och sedan ytterligare ett som gick i rosa och grönt med blommor som mönster. Lite band, stämplar, en brad (den röda gubben) samt lite metall i två av hörnen. Sen skrev jag mitt namn i form av bloggens namn. Då blev den så här: Baksidan Insidan av pärmarna - samma tema I denna bok samlar jag inspiration, tips och idéer för mina kort och altrade saker, askar mm. Ett uppslag när det gäller olika kortvikningar kan se ut så här: Jag har även beskrivningar på olika askar i boken. Då kan en sida se ut så här

Tänkte jag skulle vara med i månadens alterutmaning hos SvenskScrapbooking med denna bok. Känns som om jag har en helt ny fin bok - en fördel är att jag har kvar alla mina beskrivningar och anteckningar... ;)

1 kommentar:

  1. Och till råga på allt så skriver du snyggt dessutom ;) hihi
    Dina beskrivningar måste vara några av de snyggaste textade och ritade beskrivningar som finns.
    Absolut ett mer passande omslag till dig!!
    Kramisar

    SvaraRadera