söndag 30 oktober 2011

Jultags med recept

Då var det vintertid...

Om två månader har julen varit här och juldagarna är till och med förbi och vi ladda för det nya året. Ser att många är igång med julkortstillverkningen. Själv har jag inte gjort så många julkort men en del andra juliga saker. Bland annat har jag gjort lite olika förpackningar, som man kan ge bort saker i - kanske julgodis...? (Återkommer till dem med beskrivningar vid annat tillfälle)


Med tanke på att det ibland kan vara svårt att komma på vad man ska ge när man är bjuden på t.ex. glöggfest, hoppas jag att jag kan ge lite inspiration med dagens alster. Har gjort ett tagalbum med tags som har lite olika dryckrecept som man kan göra nu när det går mot kallare tider. Det är Reprints julpapper som jag har använt mig av - detta med julkulor på ena sidan och granar på andra. Ett stämplat motiv samt textstämpel julkul med (a)som jag skrivit dit för hand efter. Albumet är veckat som ett dragspel med små fickor där tagsen är nerstuckna. Varje tag är ett eget recept på en kaffedrink. På framsidan av tagen har jag skrivit dit hur många koppar/glad det blir, namnet på drinken (är det med alkohol är det markerat med en varningstriangel...) samt ingredienserna till drinken. När man vänder på tagen står det hur man ska göra drinken. hur albumet ser ut utvecklat på andra sidan, med både framsida och baksida. Bandet som håller ihop albumet är fäst endast på framsidan.


Om man har vägarna förbikan man ta sig en närmare titt på albumet live.

5 kommentarer:

  1. Men hallå, vilket bra tips! =D .. kan det funka att slå in i ett paket och ge bort i julklappsleken? ;)

    SvaraRadera
  2. Så snyggt! Vilken fin handstil du har.

    SvaraRadera
  3. TACK så jättemycket för de fina kläderna och det härliga kortet! Luka har just nu på sig en av bodysarna och den passra perfekt!! Härligt med kläder i rätt storlek. :)

    Massor med kramar från oss alla tre och än en gång ett stort tack!

    /My, David och Luka

    SvaraRadera
  4. Såg denna "live" igår, suuuperfin!

    SvaraRadera