söndag 11 december 2011

AOD 7 och 10

Mer utmaningar hos Scrapdraken. Idag visar jag detta:
AOD 7 - Cookie in a jar. (utmaningen hittar du här. Kul! Äntligen blev det av att jag gjorde mig en sådan här burk. Mina gammeldags glasburkar har jag julgodis i. Blev till att rota lite i skåpen. Hittade en tom glasburk som det varit rårörda lingon i och sedan fyllde jag på med olika ingredienser till "amerikanska kakor". Dekorerade den med lite juligt papper och band (även locket)
Med följer ett recept. Valde att hänga den på burkens ettikett i form av en tag som man öppnar. Här ser man även de olika ingredienserna lagda i olika lager.

Och receptet, eller kanske mer instruktioner på hur man ska göra för att det ska bli kakor av det...

AOD 10 - En dekoration att hänga där hemma... Mer om utmaningen kan du läsa här . Det fick bli en stjärna (blommstjärna tyckte dottern) . Tack till Anki (finns här ) för att du visade hur man gjorde i torsdags. Min blev så här: Och med hjälp av sonen kom den på plats i fönstret på barnens lekrum



Nu ska jag försöka få ihop tutorialen på en perfekt gåbortpresent/ask i gammal hederlig trekantsfestis-form. Har en förhoppning att bli färdig med redigering av bilder och text till idag... Ursäkta att det ta sådan tid!

1 kommentar:

  1. Åhhh så fina, gillar verkligen stjärnan :-)
    /Maria
    Scrapdraken

    SvaraRadera