fredag 3 augusti 2012

Flaskfodral med tillbehör

Frun till en av mina morbrödrar fyllde 5:a i måndag och när jag hade kalas i söndags passade jag på att överlämna en present från oss andra till henne. Hon är kreativ och gillar att pyssla, så jag skapade ett alster som jag tyckte passade henne
Jag altrade ett flaskfodral och gjorde ett förvaringsettuit/kort till. Detta i blått och lite vitt. Dekorerade flaskfodralet med egna uttanasde blommor, men en rosa bling i mitten. förvaringsettuiet/kortet trädde jag ett band genom och hängde över flaskhalsen.
Och så själva förvaringsettuiet/kortet. Lite maskning, lagt in samma papper som på flaskfodralet som bakgrund efter att jag skurit lite i bilden, på med lite skuggeffekter (rättar sagt - ett försök till att lägga lite skuggeffekter...), lite blommor och bling - ja, då blev det å här:
 När locket fälls upp ser det ut så här. Hade lite olika lösninga på hur jag skulle göra insidan. Ville att drottningen på pundsedlarna skulle visas/synas när man öppnade upp, därav klippte jag lite i pappret, vilket även gjorde att det blev lite roliga former...

11 kommentarer:

  1. Så fiint! Underbart fodral och superfint kort! Så fint det blev att maska stämpeln och att skära ut så bakgrundspapprrt kommer igen!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Detta var ett jättefint set hon fick i present, många fina stämplar och så fint att du fick drottningen att kika fram =)
    kram

    SvaraRadera
  3. Snygg present, som säkert uppskattades jättemycket! Gillar ditt lilla fodral, med utskärningen i där sedlarna får bli dekorationen!

    SvaraRadera
  4. Vilket fint set, och så otroligt snyggt gjort!

    SvaraRadera
  5. Så snyggt! Jag behöver verkligen beskrivning på allt!

    SvaraRadera
  6. Så fint, o rolig idé med kortet

    SvaraRadera
  7. Ursäkta min nyfikenhet men bor du i England? Jag är ju själv gift med en engelsman därav mitt efternamn.
    Jättefin flaska och kort by the way.

    SvaraRadera