fredag 19 oktober 2012

Mmmmmmm ... mera choklad!

En gammal (?) kursare fyllde år igår. För en gångs skull var jag ute i tid med att göra det kort som skulle läggas på lådan. Jag ville göra något mer av det än bara ett kort - skicka något mer. Så jag bestämde mig för ett chokladkort. Med ett underbart mönsterpapper, så valde jag bort andra dekorationer. Ett band runt såm håller ihop kortet, där jag valde att fästa 2 brads i form av hjärtan, för att liva upp bandet lite.
Baksidan.
Även här finns två brads i bandet, som hjälper till att hålla det på plats.
När man öppnar kortet.
Samma mönsterpapper kommer igen, dels till där man kan skriva hälsningen menäven på asken för själva chokladet.
chokladfickan...

Hoppas/tror det kommer bli uppskattat.
Nu börjar det tryta på mina färdiga alster som jag har att visa. Har dock nägra liggande som jag hoppas kanske kan få lite tillfälle till att pyssla på i helgen.
Behöver dock även tid till att fortsätta beta av rättningshögen och bli färdig med bedömningarna.
Måste även göra två matteprov.
Men het är ju en hel helg vi har framför oss...
Hoppas ni får det skönt!

5 kommentarer:

  1. ååh!
    Vilket härligt chokladkort!! :D
    Diggar pappersvalet och den sparsamma dekorationen :)
    Jag tycker det blir så snyggt när man låter pappret "tala" :)

    Trevlig helg!
    //Petra

    SvaraRadera
  2. Vilket läckert papper du gjort detta chokladkort av, superfint!!!
    Hon kommer bli så glad när detta dimper ner, min kompis som fick ett chokladkort skickat till sig på sin födelsedag blev helt lyrisk =)
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  3. Fint, som alltid =)
    Har testat ett av dina kortidéer där man jobbar med ett kuvert. =)

    Ha de

    SvaraRadera
  4. Hej Lotta.
    Vilken härlig sida du har :-D
    Att du alltid varit pysslig har jag vetat med tanke på de fina kort jag fått MEN att du är så här grym anade jag inte förrän chokladkortet damp ner.
    Och svar ja - jag blev jätteglad.
    Stoooooooora kramar Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej Lotta
    Nu vet jag inte om mitt förra inlägg kom med eller inte MEN jag försöker igen!!
    Att du alltid varit pysslig - det vet jag - men att du är så här GRYM anade jag inte.
    Chokladbrevet blev mycket uppskattat :-D
    Stoooooooora kramar
    Jenny

    SvaraRadera