tisdag 9 oktober 2012

Något för kropp och själ

Min far har blivit pensionär. Det firades med en liten fest förra helgen. Då han är glad i att testa nya snapsar tyckte jag att det blev perfekt present med en back snaps och en låda med snapsar från Österlen. Lådan valde jag att klä in, så den mer blev som en verktygslåda (verktyg för att smörja lederna med på ålderna höst...).
 Kortet jag gjorde blev ett kort med lite gott i - något att tugga på.
Min far kommer från Holland (orange), men blev efter över 35 år som bofast i Sverige, svensk medborgare i våras (svenska flaggan-bandet). Stämpeln passade utmärkt med tanke på valet av presenter. Sen fick där vara med lite grönt för att ge det mer färgklickar!
Text och lite blommor på ryggen
och insdan
Baksidan

2 kommentarer:

  1. Kul idé och som vanligt ett supersnyggt utförande!

    SvaraRadera
  2. Häftigt kort och så kul att du gjort med våra svenska färger då han äntligen nu då är en äkta svensk =)
    Kram Iffa

    SvaraRadera