onsdag 11 mars 2009

Täcke inspirerar till tackkort

Detta underbara täcke fick jag - min son - av en kollega till mig. Hon har själv gjort det! (Dottern fick ett då hon kom till världen...)
Självklart ville jag göra ett tackkort, men vad kan mäta sig med ett sådant otroligt vackert täcke?
Har funderat länge och haft lite idéer. Blev kanske inte riktigt som jag tänkt mig, men detta är kortet som hamnade på lådan och som förhoppningsvis nått mottagaren.
Framsidan
En hÄngel , fjäril från ArtWork samt ett band som håller kortet stängt.
När man viker upp den sida hÄngeln sitter på, kommer stickers från PennyBlack att synas.
Den sidan kan man sedan vika ner och då blottas mer...
Närbild på "tacket"
... och på den nya hÄngeln som går att vika åt sidan...
... för att visa vad jag tackar
Baksidan
Det räckte faktiskt med 2 frimärken...!

2 kommentarer:

  1. Gudars skymning vilket vackert täcke!

    Kortet blev ju kanon, arbetat och i liknande stil. Härliga mjuka färger. :)

    SvaraRadera
  2. Fina saker.
    Tur att dina barn är så snälla så att du kan sitta och pyssla i lugn och ro.
    Kram Vibbe

    SvaraRadera