måndag 8 juni 2009

Blockomslag en gammal utmaning (DDC #3)

Ville ge oss iväg på skattjakt i fredags efter den där kitteln med guldpengar!
I fredags fanns den nog hos grannen...

Double Dutch hade en utmaning (DDC # 3 som du hittar här), där man skulle göra ett blockomslag till block av storleken A6, med pennförvaing.

Detta ville jag naturligtvis testa. Tyckte dock att de instruktioner, framför allt måtten inte stämde för de block som jag köpt, så jag gjorde om måtten lite, samt att jag gjorde en skåra på baksidans insida, där blocket förs ner. Detta för att när blocket tar slut, är det bara till att byta block...)

Mitt första, test block, blev så här:
Väldigt enkelt - ett papper jag tycker om, en tag med band genom, skrev för hand på bandet... Klart!
Baksidan:
Mina instruktioner (och mina mått) till hur jag gjorde:

Sen var man ju tvungen till att göra ett till, när man ändå var igång och för att få till det ordentligt...
Så här der det ut uppvikt så man ser både bak och framsida:
Enkelt och kul att göra - testa det gärna.

Bra gåva att ge bort - ha i väskan eller vid telefonen (har någon annan också en stationär telefon?).

6 kommentarer:

  1. Så fint!
    Och jadå, vi har stationär telefon och jag är en telefonkluddare av stora mått... man ser precis hur länge jag har pratat, på mängden kludd! *S*

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. de var häftiga båda 2. hoppas du vinner nu då :)

    SvaraRadera
  3. Gissa om det ska testas!! Åh, jag som hade tänkt gå och lägga mig tidigt idag...hihi
    Kramis
    L8

    SvaraRadera
  4. Så härliga anteckningsböcker! Kul idé som jag hoppas jag hinner prova snart.
    Ha det gott!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  5. Så super fina. Jag gillar dem så skarpt. Svårt att läsa din arbetsbeskrivning man kan kanske få den på annat sätt av dig. Jag vill bara göra sådana block.ö
    Kram Vibbe

    SvaraRadera