torsdag 26 augusti 2010

Utlovad beskrivning på ask med kort i locket

Då försöker jag mig på att göra en beskrivning till denna ask.
Något jag lovade redan i maj/juni att jag skulle dela med mig av...
Bild 1
Skär ut ett cardstorck med måtten 8 cm*30,5 cm
Bild 2.
Biga/skåra vid 8 cm, 11 cm, 19 cm, 22 cm samt 30 cm.
(den sista biten är var jag fäste limmet...)

Bild 3
Vik i bigningarna

Bild 4
Jag har använt mig av dubbehäftandetejp, när jag skulle fästa den sista lilla "flärpen" för att bilda själva stommen.


Bild 5
Skär ut ny bit ur cardstocken, med måtten 13,4 * 13,4.
Biga/skåra sedan 2,8 cm inn på alla dess sidor.

Bild 6
Klipp till hörnen, så du kan limman samman asken.
Bild 7
Så här bör det se ut...

Bild 8
... och med asken på plats!
Bild nr 9
Sedan är det bara att komma på hur man vill dekorera det!
Hoppas ni förstår beskrivningen!
Den är intre svår att få ihop.
Lycka till med asken

9 kommentarer:

  1. Vilken fin ask. Svårt och pilligt, tänkte jag först. Men du har gjort en bra beskrivning, så det funkar!

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta!! Nu ska jag ge mig på att göra denna ask. Får se hur den ser ut färdig senare.

    SvaraRadera
  3. Tack för beskrivningen! Tänk vad väl det märks att du är pedagog, - SUPERPEDAGOG!

    /AKS

    SvaraRadera
  4. Vad bra med beskrivning. Måste prova göra en sådan, vet bara inte vad jag ska stoppa i lådan...än.

    SvaraRadera
  5. underbar ask!! Och halsbandet ser riktigt fin ut!

    SvaraRadera
  6. Superbra beskrivning, blir kvällens pyssel tror jag;-) Jättefin ask!

    SvaraRadera
  7. Jag gjorde den här med, också bra beskrivning.

    http://cissidilnotsmith.blogspot.se/2012/07/pimpad-ask.html

    Tack igen för alla beskrivningar.

    SvaraRadera
  8. Tusen tack för en superbra och tydlig mall!! Här är min första ask. Det kommer att bli många fler :)

    http://bellis4.blogspot.se/2013/02/egentillverkad-liten-ask.html

    SvaraRadera
  9. Bra beskrivning. Skall försöka göra en. Tack!

    SvaraRadera