lördag 14 augusti 2010

Absinens blev ett ramkort (frame card)

Tillbaks!!!
Har haft en del absinens nu när jag inte hunnit scrappa något. I torsdags var jag inne hos Stämpelfabriken för att "titta" lite (går det egentligen?).
Efteråt var jag tvungen att hämta hem lite av mina scrappsaker, detta trots att jag inte har någon direkt förvaring klar för det...
så i natt blev det lite gjort i alla fall!!

Hade tänkt att vara med i sommartävlingen som just Stämpelfabriken annordnar
(se mer på http://www.stampelfabriken.blogspot.com/ ). Då det går ut imorgon (söndag 15/8), trodde jag inte att jag skulle hinna få något gjort, men här är det i alla fall.
Det var/är tema sommar och för mig är sommaren att kunna ha fönstren öppna för att höra alla ljud och känna alla dofter, blommor och olika flygande smådjur som fjärilar och nyckelpigor, men även uteliv, barnstoj, vattenlekar mm...
närbild
Valde att göra ett ramkort med ett fönster. På "väggen" finns Idas sommarvisa, på fönsterbrädan en kruka med blommor (samma tema som i pappret), lite olika fjärilar och en nyckelpiga och en älva (?) som representerar barnen.
Texten "sommartid" på sidan.
För att göra en mer tydligt att det är fönster, fick jag med fönstergångjärnen.

Har påbörja lite annat, men det får jag återkomma till senare!

2 kommentarer:

  1. vilket fint kort. Är oxå med i den tävlingen fast jag gjorde ett mini album. Finns på min blog.

    SvaraRadera
  2. Superfint! Läckert att du fick med gångjärnen också!

    SvaraRadera