måndag 14 februari 2011

Till mormor

För en vecka sedan var jag och barnen på stan en runda. I en av butikerna vi var inne i, stod en tjej och förberedde för alla hjärtansdag genom att göra ett hjärta som hon klädde med silkespappersbollar. "Mamma, ett sånt hjärta vill jag göra till mormor. Du har ju sånt papper hemma..."
Jo, visst har hon koll på vad jag har för material alltid - tittar ofta på när jag pysslar och ibland sitter hon brevid och ritar eller gör kort själv...
Så det blev till att plocka fram lite saker när vi kom hem. Nu hade jag mest vitt silkespapper, men i en vrå hittade jag lite rött papper också. Två tuber lim gick också åt - " det ska ju sitta ordentligt!"
Så här blev hjärtat som mormor får idag:
(Hjärtat mäter ca 30 cm på längden)

1 kommentar:

  1. Hon är duktig min lilla stjärna.
    Hälsa henne och säg att jag tycker hjärtat är superfint.
    Kram Vibbe

    SvaraRadera