onsdag 23 februari 2011

Med vår i sinnet

Har gjort ett gratulationskort som blev rätt så vårligt, med tanke på färgkombinationer, stämpel och dekorationer. Kan tänka mig att jag inte är den ende som suktar efter våren nu...
Lite rosa band och blommor. en slända som flyger förbi... Det lite mörkare enfärgade gröna pappret har struktur (upphöjde prickar) som tyvärr inte syns så väl på fotot, så känns lite "platt".
Kortet är till en tjej som blev 9.

Här hemma blir det inte riktigt som man tänkt sig... Vi har kommit in i ett stillsamt lunk - sportlov innebär lite sovmorgon för barnen (ca 1 timme), mycket sovmorgon för mig (3-3,5 timme). Att barnen inte är helt krya innebär även att det blir en del inneaktiviteter och en hel del vila. För tillfället är det lilleman som faktiskt vilar förmiddag...

Så mycket pyssel har det inte hunnits med, men en hel del papper har blivit sorterade, vi har fått riktig belysning ute samt i kök och badrum. Imorgon kommer det folk och ska titta på trädgården (som har blivit helt vit igen av snö) och jag har hunnit rita en ritning över tomten åt dem.

Ligger lite back med lite jobb-arbete, men det har jag inte tagit tag i än. Det är bara onsdag, så jag hoppas få lite tid till det samt lite pyssel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar