lördag 11 juli 2009

Hallå där ute...

Äntligen kom det lite regn på oss här nere - det är så otroligt torrthär, men man förstår att det inte är så överallt i landet, utan en del av er är kanske lite blöta om fötterna...

Just nu har alla i familjen semester ellerr sommarlov, så det blir inte särskilt mycket tid över till pyssel. Försöker vara väldigt sociala och gör mindre utflykter.

Har dock prövat på ett nytt kort - en blandning av diamantkort och ett slags pop-up kort. Skulle fota hur jag gjorde det, men batteriet till kameran var inte laddat, så jagåterkommer till hur jag gjort vid ett annat tillfälle. Det var inte så svårt.

Här är det fösta jag gjorde.
Inte så nöjd med det - för litet motiv tycker jag och det känns som om det är lite plottrigt, men att det ändå saknas något...

Sett lite från sidan

Sen var jag ju tvungen att testa det igen med hölmönstrat papper.
Denna gång valde jag ett större motiv och lite mer dekorationer.
Efteråt var jag tvungen att kombinera lite idéer från de båda korten och göra ett kort att skicka till min svägerska som fyller år.
Då blev det så här:

De två sista är jag mer nöjd med.
Textstämplarna kommer från HeroArt och kantstansen är Martha Stewart, tjejerna är hÄnglar.
Hoppas att ni har det bra där ute i världen!!
Sköt om er!

2 kommentarer:

  1. Väldigt läckra kort, det första gillade jag nog mest. :)

    SvaraRadera
  2. Så härliga kort! Vikningen ser rolig ut, ser fram emot din beskrivning.
    Ha det gott!
    Kram Sofie

    SvaraRadera