söndag 19 december 2010

4e advent och en stjärna!

Hoppas det har varit en skön 4:e advent!!

Tänkte jag skulle fortsätta inlägget med en stjärna jag knåpat ihop till en av utmaningarna hos Cards of Maria. Om själva utmaning kan du läsa om här .

Stjärnan jag har gjort, är en modell vars beskrivning jag har haft liggande i snart 2 år, utan att det har blivit av att jag har gjort den. Trodde att den var för meckig, men det var inte så svårt. Mallen har jag hittat hos Jenny och den är från december 2008. Hängde upp min stjärna i ett av fönstren på barnens lekrum. Den blev i grönt, kanske inte så juligt, men jag gillar ju grönt...
En närbild

Det har fixats och donats här hemma, mest av mannen...
Det har hänt en del och börjar se riktigt hemtrevligt ut. Lister har kommit på plats, Har helt plötsligt krokar i hallen för att hänga av kläderna på, sparklådor i köket är på gång. Snickrade lådor över rören som vi inte vill se är på plats och målade.
Vi har länge pratat om ett nytt matbord (redan i det gamla huset), och nu är det på plats med nya stolar till.
Tror att det kommer att bli en riktigt fin jul här hemma...

1 kommentar: