lördag 5 mars 2011

Min andra PIF är nu levererad!

Då så - äntligen har den andra pif:n blivit klar och levererad. Jag fick idén till denna gåva efter att jag sett vad Petra - paradises pysselvrå hade gjort för trevlig brevlåda till StampArtic i början av december. Kolla in det här .

Nedan har ni vad som gäller för PIF:

Nu till min PIF som blev levererad till L8 i torsdags när vi hade vår träff. Då innehåll den lite choklad som jag vet att hon gillar.
Det är ca 2 månader sedan jag påbörjade den (hmm - i mellandagarna!!) Det har varit lite meck och det har försvunnit lite saker på vägen, t.ex. bandet som jag endast hade en lite bit kvar av, som skulle hålla luckan stängd - den blev i sista stund ersatt av en bit grillpinne...
Jag utgick från Petras mall, men gjorten en egen, större variant. För att göra den stabil valde jag att ha dubbla kartonglager. Då både jag och L8 gillar grön var det den självklara färgen, och kan man annat än älska detta underbara papper från Bo Bunny?
Det blev dekorationer i form av utstansade fjärilar (två utstansade som limmats samman) med lite glitterlim på och en blomma för att dölja fästet för flaggan som anger att det är något i postlådan...

En annan vinkel
Öppen - tom! Alltså flaggan nere
Om ni vill se den första PIF:n kolla in den här .
Min sista PIF är påbörjad, men inte klar. Förhoppningsvis ska det väl snart bli klart...

3 kommentarer:

  1. Tusen tack!!!♥Den passade mig perfekt♥ Tidpunkten kunde du inte valt bättre ;)
    Massor av kramisar
    L8
    PS Glöm inte kolla den 21:e :)med D.

    SvaraRadera
  2. Här kommer en hälsning från den första PIF-mottagaren, som fortfarande häpnar och förundras över vad du har åstadkommit!
    Vårkram!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Oh vilken fin brevlåda! Kul idé!

    SvaraRadera