torsdag 17 mars 2011

Vill du se en Stjärna?

Såg ett intressant och roligt kort på nätet som jag blev nyfiken på, så jag var bara tvungen att testa om jag kunde få till vikningen. Jag utgick från en stor liksidig triangel med sidorna 30 cm, som blir en stjärna när man viker ihop den.

Pappret från Bo Bunny (fram- och baksida av samma papper), tyckte jag var så fint att jag valde att dekorera det väldigt sparsamt. Ett enkelt band för att plocka upp det orange samt lite glitterlim i orange och två olika nyanser grönt.

Uppvikt

Uppvikt uppifrån.
På insidan finns själva gratulationshälsningen.

För att göra det lite mer festligt, valde jag att stansa ut några stjärnor (koppling till kortmodellen) av samma papper som kortet är klätt i.


Gillar modellen en hel del och det var inte så svårt att göra, så det kommer att bli fler kort i denna modellen för min del.


Har hittat en bra beskrivning på denna modell, nu efter att jag gjort mitt. Om ni inte själv vill klura ut hur ni ska gå tillvaga så klicka här så kan ni se beskrivningen som är i samma mått som jag har på mitt kort.

Lycka till!!

7 kommentarer:

  1. Jättesnyggt! Jag är också sugen på att prova på denna vikning!

    SvaraRadera
  2. Va snyggt det är! Gillar stjärnorna inne i kortet, superfint!
    Toppen att du delar med dig av länken till hur man gör-. måste testas snarast! =)
    Ha en härlig fredag!

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig vikning och vad fint det blev!

    SvaraRadera
  4. Slutar aldrig fascineras över hur du får till det, Lotta! Jätteläckert!

    Önskar dig och de dina en fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Ha,ha,ha - denna gången hann du före ;) Det blev jättefint!! Nu har jag lagt upp min fantastiska PIF jag fick av dig på min blogg. Äntligen fick jag tummen ur...
    Tusen tack än en gång - chokladen var dock inte kvar när Dan kom hem ;)
    Ska bli så skoj att ses på måndag!!!
    Kramisar

    SvaraRadera
  6. Superfint, ska göra ett försök och ge mig på en stjärna....tror jag.

    KRAM

    SvaraRadera