söndag 13 mars 2011

Plånbokskort - perfekta presenten!

I eftermiddag ska vi på kalas hos min kusin som fyller 14. Han önskar sig en ny mobil, så det blev att vi skulle lägga ihop pengar till honom. Det perfekta kortet - plånbokskort eller Photo Wallet - blev dekorerat och pengarna instoppade i de olika facken.
Detta kort vek jag ihop i somras, men sedan kom jag inte längre. Nu blev det framplockat och så gjorde jag lite tags och dekorerade kortet med lite brads, stenar, glitterlim. Band till några av tagsen och.... färdigt!
I just denna variant av Plånbokskort finns det 6 olika fack att stoppa ner saker i...
Denna modell har jag hittat hos Stamping Holly, men du hittar även en bra beskrivning på det här.
Framsidan - ett fack med en tag med namn och datum samt lite glitterlim, på baksidan en lite peng.
Öppnar upp. I uppviken finns vars ett fack där jag har gjort två tags med olika stora flikar som även placerades olika. Kring tagsen har jag fäst pengar.
I själva uppviket finns också två fack. På den till vänster har jag fäst gratulationshälsningen och i facken finns ytterligare pengar...
Baksidan har också ett fack och här har jagytterligare en tag med texten "Times flies" och fäst på en "sten" med en klocka (från Prima Marketing). Även på denna tags baksida finns en lite peng


Har även hunnit med lite annat i natt, men det har jag inte hunnit fotograferat än, så jag återkommer...
Ha en skön söndag där ute!

5 kommentarer:

  1. Himla läckert :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  2. Hur bra som helst! Kul att lägga pengarna på annat sätt i vanligt kort!

    SvaraRadera
  3. Fiiint! Alltså jag måste nog göra ett nytt sånt kort i lite stilrenare än det jag gjorde sist det blev ju supersnyggt! Hoppas han blev glad!

    och du, tack för att du länkade till min beskrivning! *glad*

    SvaraRadera
  4. Underbart, detta ska jag testa =)

    http://www.nattstad.se/anna.horsner

    SvaraRadera