fredag 11 mars 2011

Utan pysselrum

Mannen tyckte att jag skapade oreda i vardagsrummet - oreda? Jag skulle ju bara pyssla lite... och har man inget pysselrum, får man väl ta den plats man tycker är lämplig!?
Ja, så här såg det ut innan det röjdes så vi kan laga mat och ha fredagsmys - för det har vi ju i soffan!
Hann dock producera lite saker innan det plockades ihop igen.
Dottern har frågat ett par gånger om jag inte kan göra en påse till henne. Efter inspiration från L8 gav jag mig i kast med att göra små väskor till båda barnen - hade blivit en ledsen kille om inte han också hade fått. Så här blev dem:

Nu får vi se hur länge de håller - dottern brås för mycket på sin mamma och är duktig på att packa ner mycket saker, allt är så som man behöver och måste ha med sig...
Nu ska det lagas mat och bli fredagsmys och morgondagen går helt i matematikens tecken...
Ha det bra där ute!

3 kommentarer:

  1. Fnissar när jag ser ditt "pysselrum", - så ser det ut allt som oftast här hemma. Tur att vi har både köksbord, soffbord och bord i matrummet; då kan jag vräka ut mig på ett ställe, Olof på ett ställe och vi har ändå ett bord över till middagen! =)
    Kram på dig!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Haha, härligt! Inte bara jag som "brer ud maj" hemma. :) Vi har dock inget bra bord här uppe i vardagsrummet så jag använder hela golvet i stället... hihi.

    SvaraRadera
  3. Så det det ALLTID ut inne på min sida av kontoret. Maken håller på att bli galen på mig :(

    kram

    SvaraRadera