fredag 4 november 2011

Beskrivning på "mjölkförpackning"

Förpackningar av olika slag kan man väl aldrig få för mycket av? Perfekta att ha för att stoppa ner någon liten/mindre gåva eller fylla med godis...
Jag har visat en mjölkförpackning tidigare här i bloggen - nu har jag gjort fler, denna gång i två olika storlekar (höjder).
Ritningen är från min lilla bok.
För den lilla förpackningen (Lilla Anna) utgår jag från ett ark som är 29 x 18,5 cm.
Måtten längs med långsidan ska vara enligt följande; 3, 5 cm, 7 cm, 14 cm, 17,5 cm, 21 cm samt 28 cm.
Längs med kortsidan är det följande mått som gäller för den lilla förpackningen: 2,5 cm, 7 cm samt 14 cm.
För den stora förpackningen (Spöket Laban) kan man utgå antingen från måtten som gäller för ett A4-ark eller 29 x 21 cm.
Måtten för långsidan är det samma som ovan och för kortsidan är det 2,5 cm, 7 cm samt 17,5 cm.
(vill man ha en högre förpackning är det sista bigningsmåttet som man ändrar...)
Heldragna linjer - skär/klipp
Streckade linjer - biga/skåra
Vik i bigningarna. Tips! Jag väljer oftast att limma på mönsterpapper och dekorationer innan jag limmar ihop förpackningen, då jag tycker att det är lättare.
Limma ihop förpackningen.
Stansa hål för band.

Efter detta, då kan det se ut så här:
En gammal mjölkreklam dök upp i huvudet medan jag höll på och jag tänkte ju fylla den med mjölkchokladskulor - så jag gjorde en liten ettikett med reklamslogan + ett litet tillägg...




Hoppas ni förstår beskrivningen och kan tolka min lilla ritning. Lämna gärna en kommentar om ni testar på mallen och om ni bloggar något alster får ni gärna meddela det - jag är nyfiken på era alster. Lycka till!!

8 kommentarer:

  1. Sååå snygga!! Du knäcker oss vanliga icke mammalediga mammor med att spruta ut fantastiska alster ;) Själv ska jag sola lite istället och tänka ut blivande alster. hihihi
    Inte så dumt det heller!
    Vi ses snart
    Kramisar
    L8

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga saker du gör!

    SvaraRadera
  3. Så läckra! Tack för beskrivningen!

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Tack för beskrivningen.

    SvaraRadera
  5. De ser trevliga ut att kunna använda som julklappspaket! Får se om jag orkar, blev lite dålig i förrgår och det var absolut inge kul =s .... Men men, det är på g åt rätt håll =)

    SvaraRadera
  6. Underbara! Har tänkt göra såna till jul!
    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Tack för en bra beskrivning. Har gjort två ikväll som ska fyllas med godsaker imorgon.

    SvaraRadera
  8. Du gör såååå fina saker. Tack för en bra beskrivning... Jag gjorde om den i miniatyr. Titta in bloggen för att se resultatet :)

    SvaraRadera