måndag 7 november 2011

Presentkortsalbum

Jag har fått äran att vara gästinspiratör hos Stampelfabriken och har gjort en del alster åt dem. Jag fick bl.a. Reprints härliga julpapper att skapa med och här är ytterligare ett alster som jag gjort med dessa papper och även stämpeln "Tra la la la".
Det är ett presentkortsalbum eller börsalbum eller tagalbum - beroende på vad man vill använda det till. Min tanke var att använda det till presentkort nu i juletider...
För att få mer julig stämning vek jag en origamigram som stämde möte med glitterlimstuberna, en stjärnpin från Inkido i toppen på granen och ett juligt band som håller ihop det hela.
När man öppnar upp det ser det ut så här: En av de fyra tagarna. Det är samma papper - julgranarna är på en sidan och julgranskulorna på andra - som jag har som strip-dekoration på tagen. "Sömmen" på tagens "hållare" har jag ritat dit med vit penna. De fyra tagarna är placerade enligt följande: första på framsidan sedan dessa två inne i albumet... ...och den sista tagen finss på baksidan. Valde att fästa bandet med min egen stämpel. En stämpel vars motiv jag själv gjort och sedan har jag fått den gjord till stämpel hos just Stampelfabriken .

4 kommentarer:

  1. Å så fint! Kul idé! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Vad fint!! Rolig idé! Har förresten länkat till dig i min blogg, har gjort ett överraskningskort.

    SvaraRadera
  3. Kortet är helt underbart.
    Kram Vibbe

    SvaraRadera