fredag 24 september 2010

Hängslebyxe-kort

I slutet av förra veckan fick jag en förfrågan om jag hade något babykort liggande från en kollega. Det hade jag inte, men jag hade en idé till ett kort som jag haft ett tag, men som inte blivit av. (Ett projekt som inte kommit igång än...)
Tanken var att jag skulle göra det förra helgen, men det var så mycket annat.
Igår, torsdag, kände jag att jag var tvungen att ta tag i detta, så jag satte igång.
Med inspiration från en stämpel jag sett, tror att det är panduro, samt album som Agnieszka (http://agnieszka-scrappassion.blogspot.com) har gjort. (har även funnits med i "Ett Trykk".
Efter en del knep och knåp fick jag ihop kortet, det blev som jag tänkt mig och jag blev riktigt nöjd!!
Nu är det på väg över det stora vattnet till en nykomling i USA!

SÅ här ser det ut
Hängslebyxor med ficka på magen och kortärmad tröja under...
Sett lite från sidan
Bakifrån
Byxan går hela vägen upp och har även en ettikett i baken...
När man öppnar hängslerna kan man fälla ner byxorna och tröjans tryck syns bl.a.
och sedan kan man lyfta tröjan
- där finns gratulationen och möjlighet till en liten hälsningen.
I kalendern kan man ringa in datum för födseln tänkte jag mig.

Min kollega blev mycket nöjd när hon fick kortet idag.
Det skickas tillsammans med ett quiltat barntäcke som hon gjort.

3 kommentarer: