söndag 18 november 2012

Bra förpackning

Ja, nu ska jag väl vara frisk från min lunginflammation och från halsflussen och förkylningen.
Det har varit tuffa veckor. Nästan varit borta från jobb i tre veckor - och all bedömningsarbeten och rättningar ligger ju snällt kvar och väntar på  en... Sen ska man försöka komma ifatt med planeringarna och hämta ikapp alla utvecklingssasmtalen som blivit inställda.
Att man är helt slut när man kommer hem och går och lägger sig nästan 6 timmar tidigare än man brukar på kvällarna gör att man inte riktigt kommer ifatt.

Det blir till att glida i mål denna jul, bed bedömningar och betyg och allt annat som hör till, som en kär kollega sa. Denna samme kollega har även fixat med material mellan skolan och mitt hem under tiden jag varit hemma.
Allt detta samt att han fyllde år i tordags resulterade i att han fick en förpackning i sin brevlåda med blandade små chokladkakor. Det var han väl förtjänt tyckte jag!
Så här såg förpackningen ut:
 Med det mönstrade papprets mönster tyckte jag att det passade att fästa lite råare band i handtagen för att hålla ihop dem. Tyckte inte att det gjorde så mycket att det spretade en del.
 Baksidan av förpackningen.
 En passande stämpel - med en kaka i var hand...
 Och så var det gratulationskortet som jag gjorde mer som en tag som jag fäste på förpackningen i banden som håller ihop handtagen. Framsidan.
 och baksidan, med en passande text!

4 kommentarer:

  1. Men så långvarigt det blev för dig, skönt att det går åt rätt håll nu i vart fall!
    Superfin ask du gjort, den gillade jag!!!
    Härliga papper, snyggt med dom banden du valt och fina texter.
    Jag är övertygad om att han blev superglad för denna...och innehållet =)
    kram Iffa

    SvaraRadera
  2. Va skönt att du mår bättre. Det där låter inte alls roligt!
    Jättefin ask!

    //Sandra

    SvaraRadera
  3. Superfin!
    Väntar på beskrivningen ;)

    SvaraRadera
  4. Underbart läcker presentförpackning, å en fin blogg.

    Tack för titten hos mig och fina ord.♥

    Kram Nilla

    SvaraRadera