tisdag 30 november 2010

Julkortsutmaning hos Magdas #2

Jag har hoppat på en julkortsutmaning hos Magdas. 15 st julkort ska det bli efter lika många olika "recept". Idag publicerades recept nr 14 på deras blogg, jag har dock inte hunnit så långt, men här kommer ytterligare 3 kort till utmaningen.

Recept # 4

Gjorde lite minde stjärnor som jag limmade på en kortstomme.

Syns inte så bra på fotot, men det är lite glitterlim på två av stjärnspetsarna, samt att det står "GOD JUL" med vit text under stjärnorna. Tanken var att texten skulle vara lite diskret, men det blev väldigt diskret på fotot...

En annan variant av samma mall, där dock stjärnan är mycket större än de två på kortet ovan., har jag visat tidigare i bloggen. Kolla här.
Recept # 5
Recept # 6
Här valde jag att göra kortet i färdig storlek 10 cm x 10 cm.

Har hittat en massa julpapper från tidigare år (framförallt från förra året) som kommer väl till användning.

2 kommentarer:

  1. Wow så många snygga kort! Gillar verkligen stjärnorna! :-)

    SvaraRadera
  2. Kanonsnygga. Kul att du gillade albumet. Många detaljer blev det;)
    Kram Tesa

    SvaraRadera