tisdag 15 maj 2012

Beskrivning till Kuvertkortet

Jag utgår från ett kuvert jag tycker är lämpligt. Här har jag valt ett kuvert som passar till 6"x6" kort.
 Här är materialet som jag kommer att använda mig av.
 Jag limmar ihop det som ska vara på utsidan av kuvertet. Ett cardstock och ett mönstrat papper som jag fäst en metallhänge på med rosett samt dubbel fjäril. Det som är till vänster är det som jag vill ska vara fäst på kortet men synas på kuvertet.
 Vänder kuvertet så att jag limmar över öppningen på kuvertet.
 Då blir det så här:
 Då var det de detaljerna som jag vill ska synas på kuvertet, men vara fäst på kortet.
 Jag sätter ut dem där jag vill ha dem.
 Mäter med en linjal ungefär var det är lämpligt att dela kuvertet och det kommer att fästa på kortet.
 Sedan skär jag kuvertet på det avstånd jag mätt ut. (Här blir det 4 cm)
 Då var kuvertet i två delar.
 Här är kortet mellan kuvertets delar
 Jag stoppar in kortet i kuvertets ena del (här valde jag den större delen som blivit, då jag tyckte at det blev bättre...)
 Jag lägger på mina delar som jag vill ha på kortet, som ska synas på kuvertet.
 Markerar på kortet var de ska fästa
 Sätter dit 3D-kuddar på alstert
 och sätter det på plats.
 Nu markerar jag på kuvertet var mina 3D-kuddar har hamnat, för att jag ska kunna skära ut lite för att 3D-kuddarna ska få plats trots att jag vill stänga ihop kuvertet.
 Sedan skär jag ut vid mina markeringar
 ...Men bara i det ena lagret av kuvertet (Jag vill ju att det är helt på framsidan, där jag ska kunna skriva adressen).
 Sedan har jag markerat och skurit ut även på den andra delen.
 Och när jag stoppar i kortet i kuvertet nu så blir det så här!!

Hoppas ni förstod beskrivningen.
Lycka till!!

2 kommentarer:

  1. Vad fint "kortet" är! Tack för beskrivningen! Gillar dina beskrivningar, så enkla att följa! Ska bli roligt att prova.

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Snyggt kort och tack så hemskt mycket för beskrivningen.

    SvaraRadera