tisdag 8 maj 2012

För 15 år sedan...

... föddes min kusin. Jag blev tillfrågad om jag skulle kunna tänka mig att bli hans gudmor/fadder. Detta var något jag tackade jag till och i slutet av juni var det dags för hans dop. Som dopgåva valde jag att bland annat göra/ge ett stort fotoalbum där han kunde samla olika foto och minnen genom åren.
Nu när det var dags för konfirmationen låg faktiskt boken framme för beskådan. Det är väl 15 år sedan jag såg den sist... Då, för 15 år sedan, hade jag inte hört om scrapbooking än, men jag höll på med det i liten skala...
Här komer de första 4 uppslagen i fotoalbumet. Jag har själv textat det skrivna (använde olika pennor, för att få lite skillnad på texterna) och ritade figurerna/bilderna för hand. Född i SKåne av skånska föräldrar - en gåsapåg (gåspojke) - på sin färd genom livet.

 Sen har det samlats de olika fotona från fotograf vid 6 månaders, fotona från förskolan samt de olika från skolan. Kul att se att det används och hur det används. Hoppas att det blir konfirmationskortet som hamnar där, vid nästa tillfälle...
 Hade kunnat göra något liknande om jag skulle göra om det. Skrivit för hand, men haft mer dekorationer, men papper... Även om jag inte tycker om för mycket,hade jag tyckt att det är lite lite/för enkelt på uppslagen.
Så - nu ska jag ägna mig åt ett annat projekt och alster som jag hade tänkt göra en tutorial på. Ska bli mer fotograferat imorgon, så jag kanske kan få till beskrivningen ganska så snart...  ;)

2 kommentarer:

  1. Så fint album...trevlig ide.Du textar jättefint.
    Spännande att se vad du har på gång !!
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är lite avis på din fina handstil....... Och jag visar folk det du skickat till mig och de förundras även dem... =P .... Set fram emot en tutorial!!!

    SvaraRadera