tisdag 31 juli 2012

Det var tårtkalas!

Igår, söndag, hade jag kalas för närmsta släkten. Jag hade skickat ut inbjudningskort för ett tag sedan. Då det skulle vara ett tårtkalas, vad passade bättre än en härligt, enkel tårta som fick pryda faramsidan på de små korten som jag gjorte. Färgerna fick gå i limegrönt, lite grönt och rosa, samt att fatet är mycket ljusblått (syns inte så väl på fotona).
 Ihopvik var kortet i storlek 7,5 x 7,5 cm
Valde att skriva adresserna direkt på kortens baksida, istället för att stoppa ner dem i kuvert. De hålls ihop av en liten, vit klistercirkel.
 Då man hade hopp om att vädret skulle bli fin (tyvärr blev det inte så...) stod det "tårta och kaffe med dopp", med anspelan på ett dopp i poolen. Då blev det passande med badtjejen som tittar upp ur vattnet...
Passade även på att överlämna en gåva till frun till en av mina morbrödrar, som fyllde 5:a idag, måndag. Denna present kommer visas senare här i bloggen.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina!! Härliga färger, kan tänka mig att dom var uppskattade!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. söta inbjudningskort du gjort. Supersöt hon är där hon doppar sig i vattnet =)
    Ja, det här sommarvädret är inte lätt att planera kring, helt hopplöst.
    Kram Iffa

    SvaraRadera