söndag 1 juli 2012

Ett sommarkit

Under våren diskuterade jag och min namne  L8 (här hittar ni en massa inspiration!) kring presenter till skol- och dagispersonal i samband med skolavslutning. Med detta i bakhuvudet blev det inspiration till detta lilla sommarkit till en av personalen på sonens förskola (den enda ordinarie som varit kvar där det senaste 1,5 året) Nu bytar sonen avdelning och vi ville ge denna fröken, en extra gåva utöver den sommarväska som vi alla föräldrar var med på (se den här ). Hon är lite pysslig av sig så jag ville ta upp den tråden - det blev ett enkelt "muffins /cupecake set" där hon får ingredienserna till muffinsarna i en burk (ide: "cookie in a jar"). Tillsammans med lite muffinsformar, strössel och servetter såg kitet ut så här:
 Själva burken. Har fäst sommarhälsningen i band på flärpen man öppnar burken med. Lite extra blommor på själva burken...
 ... och på locket ett muffinskort för att knyta an till temat.
 Jag klippte själv till en mall till kortet. Klippte sönder en muffinsform och använde den till form på kortet. Då det är chokladmuffins som det blir, fick det bli brunt papper med lite halvpärlor på som strössel! Ett rött band rund, dels för att piffa till det och dels för att hjlpa till att hålla ihop kortet och hålla det på plats.
 När man öppnar upp kortet - först en liten hälsning, sedan hur man ska gå till väga i baket.
 Fullt utvikt även med ett recept på frossting om man vill ha det på sina muffins.
 Jag fäste muffinskortet med dubbelhäftandetejp på burkens lock...
 ...försökte få stämpeln så den skulle hamna i mitten på locket (lyckades ju inte så bra...).
Mottagaren blev väldigt glad och jag tror att det var ett utmärkt tema och sysselsättning för henne i  sommar!!

3 kommentarer:

  1. Du är fenomenal på att fixa paket och presenter!!
    Kram Inga

    SvaraRadera
  2. Jag bara älskar cupcakes!! :) Så trevlig present - tack själv för tipset med de läckra glitterströsslen som jag köpte. Har en liten fundering på vad jag ska göra med de extra jag köpte - återkommer med det ;) hihi
    Ha en pysslig söndag!
    PS. De där teboxarna är beroendeframkallande....

    SvaraRadera
  3. Åh, vad jag gillar såna här idéer! Kit av alla de slag går verkligen hem hos mej (och garanterat hos denna fröken också)!

    Toppenidé och väl genomfört! Superfint!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera