tisdag 24 juli 2012

Väldigt basic!

Då har vi fått någon dag med sol igen - lite sommarkänsla har infunnit sig. Även om det mest varit scrappväder, försöker jag underhålla tre barn dagtid - inte så lätt när man inte har vädret på sin sida, tycker jag. Idag (läs måndag) blev det dock ett akutkort tillverkat till en släkting som fyller 75 imorgon (läs tisdag) och som skulle på lådan i tid. Medan mina föräldrar underhöll barnen, fick jag till kortet som de sedan skulle lägga på lådan. Kortet visar jag senare i veckan...

Dottern har varit iväg på kalas och jag gjorde ett kort som fick följa med paketet. Det är det kortet som jag tänkte visa idag.
Det blev ett väldigt enkelt kort, få dekorationer och utan någon "direkt vikning". Lite "back to Basic"! Det enda var att det blev en flärp där jag hade stämpeln och under fanns själva gratulationen. Färgen fick gå i grönt, turkos och lite blått (mycket lite blått).
 Själva kortet
 Dottern skrev själv under flärpen - i  några av regnbågens färger.
Nu tänkte jag sätta mig och försöka få till några kort till - vad folk fyller år på sommaren!!

1 kommentar:

  1. Det behöver verkligen inte vara "tusen krusiduller" och "mijoner detaljer" på vartenda kort man gör!

    Lite enklare och mindre "jox" är perfekt till de lite yngre barnen, tycker jag. Kortet ska ju ändå hålla för en viss hantering av barnahänder och jag tycker du har gjort ett super-prima kort för ändamålet!

    Fint är det och roligt att givaren har skrivit hälsningen själv också!

    SvaraRadera