onsdag 26 september 2012

Chokladkort i utmaning

Jag har varit med i en utmaning till på Facebook. Denna gång blev det ett chokladkort som man kan ge till en sjukling - choklad är ju aldrig fel!!
Jag klädde med silvrigt omslagspapper - glansigt med mönster, lite dekorationer som jag satte mer glitter på med hjälp av glitterlim. Det lila bandet har glänsande paljetter på sig, så det skimrar också.
När man öppnar upp möts man av chokladens framsida (choklader har sådan fin framsida att det bör synas tycker jag). På motsatta sida en värmande hälsning för sjuklingen....
Hur har ni det i sjuktider?
Själv tog jag ett för stort framsteg i måndags och missade att trappan ner började lite tidigare än jag trodde och for nerför med buller och bång och stoppades upp av en tegelvägg där trappan vänder och fortsätter nedåt. Den bärbara datorn jag hade i famnen spräcktes, men jag klarade mitt huvud... Knäna ömmar och jag har lite ont i ryggen. Har varit hemma i två dagar och försökt vila, samt se efter Liten som inte får vara på dagis då han haft en orolig mage. Särskilt sjuk tycker jag dock inte att han har varit...
Jaja - imorgon, torsdag, ska jag tillbaka till jobb.

3 kommentarer:

  1. Din stackare tur du klarade huvudet choklad kan du ju behöva själv, lite tröst måste man ju unna sig själv ibland
    Krya på dig
    Kram Mona

    SvaraRadera
  2. jättefint kort, och spännande med utmaningar - har du någon hint om vad den heter...
    Ja ramla i trappor värdelöst! Som tur är brukar det mest vara självkänslan som blir stukad. Kyra på både dig och liten!

    SvaraRadera
  3. Men hjälp din stackare......fy farao för att ramla så där. Jag hoppas din kropp vilat lite nu och att du inte har för ont. Himlans typiskt med datorn............men som du skriver, huvudet och kroppen är det viktiga i ett sånt läge.
    Ja usch, nu börjar alla baskilusker sprida sig...

    Vad kul att få se ditt chokladkort!!
    Jag älskar den sötingen du valt på framsidan, och så kul att han får kika fram i kortet på insidan, du har så rätt, blir jättefint att chokladen syns!!
    Någon kommer bli väldigt glad för detta smaskiga kort =)
    Kram På dig!

    SvaraRadera