söndag 2 september 2012

Till Fröken Grön

En före detta arbetskollega fyllde år för c a 2 veckor sedan. Det är en pysslig fröken så jag ville göra et roligt kort åt henne som hon skulle kunna få på sin födelsedag. Men min man gick omkring med kortet rätt länge nertill i vagnen och glömde lägga det på lådan. Till sist blev det att jag kom på att det inte kommit iväg och jag cyklade iväg till postlådan med barnen och postade det. I fredags nådde det äntligen mottagaren.
Fröken Grön gillar verkligen grönt, så det var den färgen jag tänkte utgå ifrån. Lila fick det bli som komplement denna gång. Satt och bläddrade i min lilla bok med olika vikningar och fastnade för denna vikningen - Spring Card - En vikning jag inte gjort på ett tag. (Har gjort en beskrivning på denna vikning som du hittar HÄR). Lite avlång vimplr, två olika blommor, lite bling och en tag med hälsningen på tillsammans med den söta tjejen från Tingtura. Då blev det så här:
Borde väl gå och lägga mig. Ska snart upp för att leda lite simgrupper.
Hinner kanske limma lite på några av projekten som jag har igång?

3 kommentarer:

  1. Härligt vikning och läcker färgkombination du gjort på detta kort!!!
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt kort!! Underbara färger och fina detaljer!

    Kram

    Jessica

    SvaraRadera
  3. Snyggt! å smart med en brad som håller ihop kortet!

    SvaraRadera