söndag 22 januari 2012

Det var kalas...

Ja idag/igår lördag var det kalas för äldsta sonen. Tre år!!! Oj vad tiden har gått fort...
Det skulle ju firas och vi skulle skicka ut inbjudningar till släktingarna. Då skulle man komma på något bra modell på inbjudningskort som inte tog alltför lång tid att göra. Då valde jag att lifta mig själv! Kortet jag liftade var dotterns kalasinbjudan som vi skickade till hennes förskolekompisar. De såg ut så här:
Nu blev korten så här:
Valde att rita en orange ram runt, för det blev lite för bart utan. Även om det kanske inte märks så väl, är det ju egentligen vinter nu, så jag tyckte att snögubbspappret passade perfekt. Sen hör ju paketer och kalas ihop tillsammans med lite vimplar (där var de!) och hattstrut.
--- * ---
Vill tacka för era tankar i dessa jobbiga tider.
Det värmer...

3 kommentarer:

  1. Här tycker jag du lyckats jättebra. Vilken jätterolig idé att knyta ihop pappret till ett paket som öppnas =)Den orangea kanten runt gör mycket för helheten, snyggt!
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  2. Aha! Enkelt och fint! Tror jag lånar idén - vår son fyller 2 i sommar =)

    SvaraRadera
  3. Åh vilka fina inbjudningskort. Kul att ha något nytt som ingen annan haft..

    SvaraRadera