tisdag 26 mars 2013

Liftad idé och kort - del 2

Jag skrev i ett tidigare inlägg om en ide´som jag fick från Gummiapa som jag gjorde ett kort utifrån. (Du hittar det inlägget HÄR)
Det kort blev jag inte så nöjd med, så jag valde att göra ett nytt försök.
Denna gång blev jag nöjd!
Jag valde att hänga breven på lina igen, men med ett vitt papper som bakgrund istället.
Gratulationsstämpeln fungerar ungefär som en poststämpel och sedan ville jag har med lite text på framsidan, så jag textade på en längre vimpel som jag klippte till.
"Många gratulationer" anspelar på alla brev...
 Lite närbilder:
Jag valde att klistra kuverten på bandet för att få 3D-effekt.
För att lyfta denna effekt lite mer, skuggade jag lite runt breven.

  Insidan av kortet - valde att stämpla det lilla kuvertet i nedankant på själva hälsningen..
Jag la till lite skuggning runt kuvertet även här för att få lite effekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar