söndag 3 mars 2013

Det kom en karta...

Det kom en karta till sonen en dag i brevlådan
 Gissa om han blev överlycklig när det visade sig att han hade blivit bjuden på piratkalas!!
 Naturligtvis valde jag att hålla detta pirattema när jag gjorde kortet som fick följa med presenten när sonen skulle iväg.
Jag valde att göra ett tagkort i fodral.
Ett papper med döskallar i hörna av hexagoner i silver på svart-grått melerat bakgrund.
Piratstämpeln och ett pargament blev självklara stämpelmotiv!
 På pargamentet valde jag att skriva mottagarens namn, hans födelsedatum, samt antydan till datumet för kalaset och ett kryss. Sedan en steckad väg däremellan...
 Tagen fick lite dödskallar och så en grattisstämpel.
Med hjälp av fläckstämplar och chalk i lite olika färger, samt att jag brände kanerna försökte jag få till en lite sliten, gammal stil.

I fredags kom våren - på första dagen i årets tredje månad.
Solen sken, men det kunde bita i kinderna när man hamnade i skuggan.
Snön är borta och på morgonen hörde jag fåglarna kvittra.
Idag, söndag har det varit fint väder hela dagen - solen skiner och man blir glad i hela kroppen!
Har hunnit putsa fönsterna i köket, torkat av alla skåp, elektriska apparater och bänkar.
Så solen - nu kan du skina hur mycket du vill i köket!!
VÄLKOMMEN VÅREN!

4 kommentarer:

  1. Men vilken häftig inbjudan ni fick!!!
    Vad kul att du fortsatte på det temat =)
    Superfint kortet blev och du har en väldigt fin stil som du skrivit namnet med!!!
    Ja så härligt att vårsolen visar sig idag, så mycket gladare och piggare man blir =)
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  2. Det blev precis som jag föreställde mig ;)
    Nu har jag äntligen fått tummen ur och lagt ut kortet på vikningen jag pratade om!
    Superskoj att vi äntligen fick träffas!!!!!!
    Kramisar
    L8

    SvaraRadera
  3. Såå fint piratkort du har gjort.. Det blir nog mottagaren glad över.. ;) roligt med temakalas för barnen, blir till något extra då..

    Ja, visst är det underbart med våren.. Känns som den är extra efterlängtad i år efter en lång vinter..

    Kram Anna

    SvaraRadera