fredag 29 mars 2013

Påsk-kit

Då är det långfredag (vaddå lång - det är lika många timmar som alla andra dagar...? När man var lite var den dock lång...). Tänkte jag skulle visa lite påskiga alster jag pysslat ihop och gav bort igår när jag och barnen var och hälsade på en gammal vän till mig och hennes barn.

 Jag har gjort ett litet påsk-kit med en påskask och en altred te-förpackning (löste).
En massa glada färger till en glad påsk...
Här har vi själva kitet.
Lite bilder på asken
 Byggde upp stämpeln på olika höjder med hjälp av distanskuddar.
 Lite bilder på de olika sidorna
När asken öppnas visas de tre olika lådorna som gömer lite gotter... 
  Så själva te-förpackningen som jag klädde in i lite papper.
 Hoppas ni har en skön långfredag (här nere i söder snöar det igen!!)
och att ni får en bra och härlig påsk!!
Med det dåliga vädret här så struntade jag i att åka iväg igår kväll - hoppas ni hade en trevlig kväll på blåkulla!!

8 kommentarer:

  1. Hej!
    Kikar in hos dig lite då och då... Dålig på att lämna kommentarer men idag tänkte jag att det var dags! Blev riktigt imponerad över asken, hur har du gjort den??? Är ju en perfekt presentask! Tack för din inspiration :)
    //Annika

    SvaraRadera
  2. Färgglatt och härligt, precis som det ska vara på påsken!

    Glad Påsk önskar jag dej och de dina!

    SvaraRadera
  3. Vilken toppenfin ask! Och jag älskar dina färgglada papper, vart har du köpt dem?

    SvaraRadera
  4. Men via läckra påskpresenter du gjort!! Märker att jag verkligen legat på långsidan när det gäller att tillverka påskpresenter när jag tittar på alla bloggar.. Asken med godis va så fräck!! Vilket jobb det måste ligga bakom. Här har vi barmark, tack o lov!! Sol och några plus hela påsken hittills... Inte för att hälla salt i såren men bara för att berätta att det finns hopp ;-) och inte så långt bort. Påsk-kram

    SvaraRadera
  5. Den presenten gör nog vem som helst glad! Inte nog med att den är mumsig, den är vacker och hääääärligt färgglad också. :)

    SvaraRadera
  6. Fint. Blir glad av alla härliga färger.

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  7. Hej, hittade detta inlägg när jag letade på presentask. Skulle gärna vilja få en Tutorial på asken! Finns den någonstans eller har du själv kommit på denna?
    Mvh Kia
    kia.wulff@home.se

    SvaraRadera
  8. HUR GÖR MAN VARVVILLIGT VILL JÄTTE HJÄRNA VETA

    SvaraRadera