onsdag 6 mars 2013

Till mannen

Mannen fyllde år i måndags. Med en nolla...!
Med flera timmars marginal (säkert 6 st innan jag skulle stiga upp) satte jag igång med hans födelsedagskort. Det blev ett omlottkort utan dekorationer med ett motiv och födelsedagssiffror. Valde därför ett papper som var mönstrat och med färg för att det skulle bli liv i kortet.
På insidan hamnade gratulationshälsningen.
 Kortet la jag  i köket, brevid hans frukost-matsäck som jag gjort åt honom, som han har med på tåget till jobb efter att ha lämnat barnen.
På kvällen överaskade jag honom på hans jobb, så gick vi ut på tu man hand.
Det blev en trevlig och mysig kväll.
Mina underbara föräldrar stälde upp som barnvakter.

1 kommentar:

  1. Hej Lotta vilket härligt färgglatt kort mannen fick och så mysigt att gå ut och äta på tu man hand utan barnen då är föräldrar och svärföräldrar guld värda. Så mycket du hinner få gjort kortet till piratkalaset var ju för gulligt perfekt till en liten kille. Sen kikade jag på din sorterings iver och tänkte att det är kanske det man ska göra när inspirationen tryter, just nu så känns det som om jag bara handla nya saker och hoppas på att lusten att skapa kommer tillbaka med det men det ska kanske städas och sorteras istället.
    Ha det så gott
    Kram Mona

    SvaraRadera