måndag 8 augusti 2011

Criss Cross - det var länge sedan

Måndag och sista veckan innan man börjar jobba. Solen skiner - tror jag skjuter på inne-"måstensa" för idag...

Fortsätter med gratulationskorten - det är en hel del bekanta som fyller år på sommaren...
För att få variation, försöker jag aktivt att göra olika modeller på födelsedagskorten. En modell som jag gjort en del tidigare är criss cross. Det blir som ett kuvert med ett kort/hälsning som delvis dolds. Storleken kan man variera en hel del, denna gång valde jag att det färdiga kortet är ca 10 x 11 cm (utan utdragsflärpen på själva hälsningskortet). Sommar - fjärilarna och små blommorna fick stå för dekorationerna på utsidan.

"Kuvertet" och kortet/hälsningen brevis varandra.

Baksidan

Har fått förfrågan om min stämpel som jag har baktill på mina alster.
Jag har själv ritat den, sedan gick jag med bilden till Stämpelfabriken ( här hittar ni dem på nätet), som sedan gjorde en stämpel av min bild. Är mycket nöjd och den används ju ofta...

3 kommentarer:

  1. så fint! å så himla käckt med egen stämpel!

    Å du... Tack snälla för det fina kortet som hittat hem till oss. Vi blev så glada :)
    stor kram till dig!

    SvaraRadera