lördag 13 augusti 2011

Sweet little one...

Jodå... känns verkligen som hösten kommit. Regnet håller i sig och man försöker ladda för arbete på måndag. Det är ju inte så många arbetsdagar innan beräknad nedkomst, men det ska bli både kul och lite jobbigt. Roligt att träffa kolleger och få lite vardagsrutin, jobbig just för att man ska få lite vardagsrutiner, framförallt detta med att stiga upp tidigt på morgonen - det ser jag inte fram emot!

En av ledarna i simverksamheten som jag är lite ansvarig för fick en son i början av sommaren. Har gjort ett lite kort till dem för att gratulera till tillökningen. Tur jag har min lilla idé och inspirationsbok där jag har en massa olika kortvikningar. När jag satt och bläddrade i den, hittade jag denna modell som jag inte har gjort på bra länge - ett SpringCard! Färgkombination i lite grönt, turkost och blått. Den som följt mig i sommar har märkt att detta med vimplar är något som jag har fastnat för och har med på en hel del kort. (Det är en stämpel jag lånat - Tack L8, men nu äntligen har jag hittat den och beställt den, så den är faktiskt på väg till min brevlåda!!)
Lite dekorationer; utstansad fjäril med glitterlim, metallstjärna, babyfötter och händer och lite stämplat.
Lite från sidan - visar hur kortet står.

Har gjort en beskrivning på hur jag gjort detta kort och detta hittar du här.

4 kommentarer:

  1. Vilket sött kort :) Och kul att se en annan typ av vikning.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. underbart sött kort. gillar verkligen vimpelstämplen. var kan man hitta den???

    SvaraRadera
  3. Vimpelstämpel kommer ursprungligen från Pricki Form, men jag hittade den hos Ljuva Änglar och lyckades komma över deras sista exemplar...
    (Hur nöjd är inte jag som letat efter den ett tag nu...?!)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilket fint kort!! Roligt med en ny vikning. Tack för en bra beskrivning. Ska prova den i höst när det blir mer tid till pyssel. :-)
    // Jessica

    SvaraRadera