onsdag 17 augusti 2011

Ett födelsedagskort värdig en livsnjutare?

En föredetta arbetskollega, som stannade upp och valde att flytta från storstaden till landsbygden och dämpa sitt tempo, gick och fyllde 40 i helgen. Det är fröken Grön (bloggar här ) som nollade och som jag ville uppvakta med en liten hälsning.

Ville ha ett tema eller ett kort värdig denna livsnjutare - och något litet som fick slinka med kortet. Färgkombinationen var självklar från början och det tog inte lång tid innan jag tyckte att den badande damen var ett perfekt motiv!! Modellen på kortet??? Bläddrade lite i min idébok - klart det skulle bli ett Magic Card! Något vi har gemensamt är att vi båda gilla godsaker, så med denna texten på ett choklad var det självklart att det fick följa med kortet till norra Skåne...
Kortet - sparsamt dekorerat med lite blommor, brads och bling tillsammans med stämplar. Texten är perfekt här... Försökte få till en effekt på bubbelskummet i badet och använt puffpenna. Svårt att få fram effekten på fotona. När man viker upp första sidan ser det ut så här, med text stämplar, lite fjärilar och en flaska skumpa som klistermärke.
Valde att klä även baksidan med papper, tyckte att det såg lite bart ut annars...

6 kommentarer:

  1. Jättefint kort! Det blev ju jättebra med puffpenna till badskummet!

    SvaraRadera
  2. ett så snyggt kort med såna fina detaljer.

    SvaraRadera
  3. Härligt kort du gjort. Gillar "choklad är också mat". Haha, underbart.

    SvaraRadera
  4. vilket fina saker du gör. Detta kort var jätte fint. fastnade starkt för ljusasken m tändstickor, blev sugen att testa göra några själv :-)

    SvaraRadera
  5. Så fantastiskt fint!

    Och... vad jag blir nyfiken på vart kortet har åkt! Är född och uppvuxen i norra Skåne, även om jag nuförtiden är bosatt i Norrland.. *S*

    Extra plus för din snygga baksida!

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt! Gillade åxå puffpennan till skummet! Jag har den stämpeln åxå så det måste jag prova... Skulle vilja testa vikningen åxå minsann! :-)

    SvaraRadera