måndag 12 mars 2012

Sortering

Jag har inget scrapprum, utan har mina saker i olika förvaringslådor instoppat i skåp eller under väggskåpen - allt i vårt vardagsrum/vid matplatsen. Jag har fortfarande en del nerpackat i flyttlådor i källaren. När vi skulle flytta för 2 år sedan, hade jag väl en tanke på någon sorts organisation när jag packade, men efter att vi flyttade in för

1,5 år sedan, har det till kommit en del saker i samlingen. detta och att jag packat upp det som jag varit i behov av har blivit att det varit rörigt bland mina saker.

Den senaste tiden när jag satt mig och pysslat, tycker jag att det gått en hel del tid åt att leta efter saker, även om jag tyckt att jag haft rätt hyfsad koll på sakerna.


Jag har en förkärlek för olika pennor, speciellt de pennor jag använder för att texta med. Jag har haft ett speciellt pennskrin med favoritpennorna (det var fullt...!), men sedan ett par veckor tillbaka kan jag inte hitta det!

Igår fick jag nog när jag skulle fixa med tack-kort - helt plötsligt var det mesta framme på bordet och så började jag sortera. Det har tillkommit en del saker som jag fått från min mormor nu när hon gick bort (gamla knypplade spetsar bl.a) som också skulle sorteras in. Mannen blev lite orolig - trodde väl inte att han skulle få se bordsskivan igen på ett tag. Så här såg det ut när jag sorterat ihop lite av sakerna som jag spridit ut på vårt matbord (har måtten 1m x 3,5 m) .

Blev inte helt färdig, men kom en bra bit på väg...


Är frusterad över att jag inte kan ha den ordningen jag skulle vilja ha, att jag inte har allt på ett ställe, att jag blir av med saker för jag har för rörigt bland sakerna. Vill ju bara ägna tiden åt att skapa när det väl blir tid över - inte till att leta efter saker!

Är det någon mer som känner igen sig i detta?

3 kommentarer:

  1. Ja du, vet hur det är att ha allt i kartonger. Vi har precis flyttat och äntligen börjar jag hitta alla min scrapbook saker, har dock inte hittat allt än. Men jag har tur, för i den här nya lägenheten har jag fått ett eget krypin till mina saker. Känns väldigt lyxigt.

    SvaraRadera
  2. o ja, jag har inte heller något scraprum men nyligen fixat mig en liten liten hörna i sovrummet o då gäller de att allt är väl organiserat för att få plats..när dottern som snart är 18 flyttar så är jag den första att sno hennes rum:))

    Mvh Tina

    SvaraRadera
  3. Jag känner verkligen igen mig i din beskrivning. Som tur är ska jag snart få en garderob till min grejer.. Hoppas bara att jag kan få till lite ordning då. För det är ju som du säger, man vill ju ägna tiden till att pyssla inte leta..

    Kram Anna

    SvaraRadera