torsdag 8 mars 2012

Vippar till 40

Jag har en låda där jag förvarar en del projekt som jag påbörjat med inte gjort klart av olika anledningar. Det kan vara att jag inte hann klart och sedan inte kommit till skott, att jag vikt en kortstomme, men sedan inte riktgit veta vad för typ av kort det skulle bli, eller att jag inte kan bestämma vilket/vilka mönsterpapper jag vill använda eller att jag helt enkelt tappat lusten under tiden som jag gjort kortet...
Där ligger en del kortstommar i denna låda. Ett av dessa tog jag tag i och gjorde färdigt för att kunna skicka till Norge i förra veckan. Det var dags att det blev ett gratulationskort av det. Så fram med lite mönsterpapper, halvpärlor, band och blommor och tillsammans med en stämpel från Wifft of Joy som jag glazade lite på, så blev det klart! Vilken modell det var? Ett Wiper card... - ett rätt roligt kort, så jag förstår inte riktigt varför det har hamnat i den lådan för ofärdiga produkter...
Några närbilder och baksidan
Jag vet inte rikgtigt vad som hände med våren - det var helt vitt ute igen i morse när jag vaknade och det har snöat en del under dagen... Blev lite tid över (eller hur!! Omprioriterade lite kanske är bättre uttryckt..), så jag pysslade lite på ett projekt som kanske närmar sig slutet snart...Åter igen har jag flera projekt på gång samtidigt - blir lite rörigt på matbordet där jag håller till.

4 kommentarer:

  1. Gulligt kort, den vikningen har jag aldrig sett förut.
    Ja, vädret är märkligt, ena dagen nästan vår och sen massa snö =)
    Vad duktig du är som tar tag i dina projekt du lagt åt sidan......här slutar det ofta med att det slängs....tyvärr.

    SvaraRadera
  2. Vilket fint kort! Har inte heller sett den vikningen förut. haha ja vi får hoppas att dom spått rätt så att det blir fint väder i helgen.

    Jag känner igen det där med att samla på hög. Jag gör det jag med, provar nya vikningar och ibland blir dom kort ofta samlas de på hög som jag rensar ut då och då...

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Hahaha...i min kursplan har jag skämtat till det och kallat det överraskningskort nr 4...;-)
    Men du var snabbare än jag :-) Jättegulligt och visst var det roligt att göra dem?!
    Jag har dock ett sommarstuk på mitt.
    Hoppas helgen varit kul! Själv har jag ätit cupcakes så det sprutar ut genom öronen....hihi
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Hahaha...i min kursplan har jag skämtat till det och kallat det överraskningskort nr 4...;-)
    Men du var snabbare än jag :-) Jättegulligt och visst var det roligt att göra dem?!
    Jag har dock ett sommarstuk på mitt.
    Hoppas helgen varit kul! Själv har jag ätit cupcakes så det sprutar ut genom öronen....hihi
    Kramis

    SvaraRadera